Blog

De impact van TikTok: LiveWall en 9292

Naar het overzicht
De impact van TikTok: LiveWall en 9292

‘Zitten we weer.’ Dat waren de drie woorden die Gio en Jade, een bekend YouTube koppel (of ex-koppel, afhankelijk van wanneer je het vraagt), tegen elkaar uitspraken in hun zoveelste break-up video. Het waren óók de drie woorden die zorgden voor een knallend startschot van de samenwerking tussen LiveWall en 9292, het online platform voor al het openbaar en deelvervoer in Nederland. Door een fragment uit die video te gebruiken, spelen we op precies het juiste moment in op de TikTok-trend die online Nederland in haar greep houdt. Het resultaat? Meer dan 1 miljoen views en 79.000 likes binnen één week. Je bekijkt ‘m hier. 👇

Wat is het belang van een sterke aanwezigheid op het TikTok platform eigenlijk? En hoe speel je op het juiste moment in op de juiste trends? 

Een brede doelgroep bereiken op een authentieke manier

Een sterke aanwezigheid op TikTok is mega belangrijk, dit kunnen we niet genoeg benadrukken. Het platform biedt organisaties de mogelijkheid om snel een enorme groep mensen te bereiken, waaronder een diverse en jonge doelgroep. Waar dat soms een uitdaging blijkt, is TikTok de ideale plek om met hen in contact te komen. En juist dat maakt TikTok niet alleen heel goed voor een groter bereik, maar ook krachtig voor het versterken van je merkidentiteit. 

Aanwezigheid op TikTok stelt je in staat om jouw merk op een laagdrempelige en authentieke manier te positioneren. Het draait dan niet alleen om je product of dienst, maar juist om het persoonlijke deel wat een doelgroep zo aanspreekt: je waarden. Zo zorgt TikTok voor de mogelijkheid om menselijker en toegankelijker over te komen, waardoor je een diepere band met je doelgroep opbouwt. 

Inspelen op actualiteiten

Om dit voor 9292 te bereiken, werken we doorlopend aan het creëren van herkenbare content. Dat doe je het beste door in te spelen op trends, actualiteiten of herkenbaarheden die passen bij je doelgroep. Dat kan van alles zijn: een hilarisch fragment uit een bekende tv-serie, memes, een interview waarin de kijker zich kan herkennen of dus een YouTube-filmpje net op dat moment viral gaat. Kies je moment. Vervolgens vervorm je nét dat ene beetje zodat het precies aansluit bij jouw merk. Voor 9292 plaatsten we Jade en Gio in een tram, net alsof ze op dat moment onderweg waren naar hun werk op maandagochtend. Humor, herkenning en een vleugje satire: dát maakt het succes van deze video. 

Op naar meer

Samen stappen zetten om op het juiste moment relevant te zijn en de voordelen van TikTok volledig te benutten: dat is wat er in het verschiet ligt. Onze aanpak is gebaseerd op nauwe samenwerking en het testen van content die aansluit bij zowel 9292 als hun doelgroep. Om diversiteit in content te blijven waarborgen, werken we samen met creator-bureaus. Dit stelt ons in staat om verschillende soorten content en video's te produceren en de online aanwezigheid van 9292 te versterken. Dus, houdt ons in de gaten. En wie weet verschijnen we vanzelf op je feed.

Meer weten Neem contact op

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.