Antea Group heeft als groot ingenieursbedrijf invloed op alles in onze leefomgeving. Denk bijvoorbeeld aan het verduurzamen van hele woonwijken en treinstations en aan het inrichten van een stad of openbare wegen. LiveWall richtte in samenwerking met Antea Group een passende arbeidsmarktcampagne en een werken-bij site in. Benieuwd naar hoe LiveWall Antea Group als werkgever op de kaart zet? Lees snel verder!
Antea Group richt zich op een uitdagende doelgroep (Ingenieurs-branche), daarom is een goede werken-bij site erg belangrijk. Door middel van strategische sessies en een uitgebreid design traject, werd het perfecte design gekozen. “Uiteindelijk zijn we op een rustige pagina met ademruimte gekomen” vertelt Shelley, projectmanager Platforms bij LiveWall. “De pagina’s hebben een kalme, zachte landing”.
LiveWall maakte gebruik van frisse beelden voor de werken-bij site, hiervoor schoot team Studios het beeldmateriaal. Ook werd er een koppeling gemaakt met de tool die Antea Group inzet voor vacatures, daarmee kunnen mensen filteren op locatie, functie, etc.
Samen met Antea Group bepaalde het werkteam nieuwe hoofdthema’s voor de website. Thema’s op werkgebied met een duidelijke zoekfunctie.
“Antea Group maakt ook gebruik van alternatieve manieren om mensen te recruiten. Zo zetten ze bijvoorbeeld gamified assessments in, waarbij sollicitanten hun sterke kanten kunnen laten zien. Aan de hand van de uitslag bekijkt Antea Group welke functie het best past bij die persoon”, vertelt Shelley, “Een interactieve open sollicitatie dus! In de toekomst maken we nóg een interactieve open sollicitatie tool, integreren we een live chat en ontwikkelen we campagne pagina’s met verhalen van medewerkers.”
LiveWall’s contenttak Studios ontwikkelde een SEE - THINK - DO-strategie voor de campagne. Dit betekent dat we te werk gingen in drie fases:
1. See phase
Dit is de eerste keer dat de doelgroep jouw bedrijf ziet en met jou te maken krijgt. Deze fase is dus goed om naamsbekendheid te creëren. Hiervoor gebruikt LiveWall Hero-video’s om impact te maken. Deze overkoepelende video’s bestaan uit mooie beelden, toffe animaties en een passende boodschap. Deze worden geadverteerd ingezet, met korte snippets (stukjes) van de video’s die ook apart bekeken kunnen worden.
2. Think phase
Hier krijgt de doelgroep iets meer informatie, bijvoorbeeld over de functies en wat daarbij komt kijken. Hier zet LiveWall stelling-video’s in, waarbij twee ingenieurs een stelling voorgelegd krijgen en daar een reactie op geven. Dit creëert een verdiepende laag in de strategie.
3. Do phase
Deze fase is actiegericht. Dit is waar LiveWall de doelgroep echt aanspreekt en aanzet tot actie; het solliciteren bij Antea Group.