Een 40e verjaardag? Dat vieren we! Voor het 40-jarig jubileum van Brouwerij Achouffe pakte LiveWall groots uit: aan de slag met een verjaardagscampagne waar je (op z’n Belgisch) u tegen zegt. Met concept, website en bijpassende online assets. Let’s celebrate!
“LiveWall werkt al zo’n 3 jaar met Brouwerij Achouffe samen voor het bedenken van pakkende content. Dit jaar vertaalden we alle content rondom ‘Chouffe 40 Jaar’ in een online concept”, vertelt Hester, projectmanager bij LiveWall Studios. Doelstelling was om de 40e verjaardag van Chouffe te vieren én bekend te maken bij de doelgroep. “Dat deden we door één verzamelplek te creëren, waarin alle feest-elementen samenkomen. In dit geval op een aantrekkelijke en merkgerelateerde webpagina.”
Om het concept te versterken, creëerde Hester’s team social assets rondom de verschillende pijlers van Brouwerij Achouffe: ‘Ons verhaal’, ‘Get in the Mood’, ‘Verjaardagsproducten’ en ‘Events’. “Alle content, thema’s en adviezen voegden we samen in één toolkit. Zo werd het voor het team van Brouwerij Achouffe snel overzichtelijk hoe zij alle content tactisch in kunnen zetten voor het beste resultaat. In samenwerking met LiveWall Platforms ontwikkelden we de gehele Chouffe 40 website, waar veel van de assets ook naartoe linken”, legt Hester uit.
Bij die assets zaten bijvoorbeeld reveal-teasers, online posts met giftpacks voor Chouffe 40 én een Spotify celebration playlist om met Marcel te Chouffl’en op de dansvloer. “De visuele stijl van die assets trokken we door naar de website, om de verjaardagssferen te benadrukken.” En daarmee was het feest nog niet klaar. “Omdat Chouffe jarig was, lanceerde zij ook nog ‘Chouffe 40’, een speciaal gebrouwen verjaardagsbier.” Dat verjaardagsbier bevat iets minder alcohol, vandaar het motto: de hele avond door met Chouffe 40!
"Ook de promotie van het Chouffe 40 -bier pakten we op. We ontwikkelden online content als teasers, banners, reels en toffe GIFs”, vertelt Hester. Dus, proost! : Op een bruisende samenwerking met Brouwerij Achouffe!