Just Eat Takeaway

Game voor Just Eat Takeaway

Naar het overzicht
Just Eat Takeaway - Game voor Just Eat Takeaway

De challenge

LiveWall gaat aan de slag voor Just Eat Takeaway (JET); bij Nederlanders beter bekend als ‘Thuisbezorgd’. Het doel van de samenwerking? Koeriers van JET activeren hun beste beentje voor te zetten, tijdens het uitvoeren van hun werkzaamheden. Dat deden we met 27 verschillende uitdagende games binnen één campagne. Hoe? We leggen het je uit.

Live in 13 landen

“De game voor Just Eat Takeaway heeft 27 verschillende versies”, vertelt Guy, projectmanager bij LiveWall. Guy’s team ontwikkelde voor alle versies de gehele gameplay. “Tijdens het spelen van de game ben je een koerier die bestellingen wegbrengt. Onderweg vermijd je objecten en obstakels. Deze schiet je weg met je fietsbel, om te zorgen dat je op tijd bij de klant bent.”

De game werd gelanceerd in 13 landen. Tot nu toe (dec 2022, red) is de game zo’n 30.800 keer gespeeld, verdeeld onder 3200 spelers. Team Engagement ontwikkelde een interne én externe game. Guy: “De interne game richt zich specifiek op de koeriers van Just Eat Takeaway. De externe applicatie ontwikkelen we voor iedereen, dus ook voor klanten en andere gebruikers. “Het doel van de externe game is om meer brand awareness te creëren. Gebruikers komen in direct contact met het merk. Door het spelen van de game ervaren ze even hoe het is om courier te zijn bij Just Eat Take Away”, vertelt Guy. “Daarbij is het doel om gebruikers te enthousiasmeren en uiteindelijk te triggeren om ook koerier bij JET te worden.” 

De game is voor iedereen toegankelijk via deze link: https://beingacourier.thuisbezorgd.nl/

Just Eat Takeaway - Game voor Just Eat Takeaway
Just Eat Takeaway - Game voor Just Eat Takeaway

Targets en triggers voor de koeriers

Het doel van de interne game is om koeriers van Just Eat Takeaway te enthousiasmeren.“ JET stelde intern verschillende targets en triggers op. Wanneer koeriers voldoen aan deze targets, ontvangen ze een uitnodiging om de game te spelen.” Guy noemt een aantal voorbeelden. “Bijvoorbeeld wanneer een koerier een hoog gemiddeld aantal bestellingen per uur heeft, een werkt tijdens piekuren of iemand aandraagt om ook bij Just Eat Takeaway te werken. Hij of zij ontvangt dan een unieke link met uitnodiging voor de game”, vertelt hij. “Die game kunnen ze op basis van één specifiek target een week lang spelen.”

De technische uitdaging

Volgens Guy was het ontwikkelen van die unieke link een mooie technische uitdaging. “Aan die feature heeft ons team echt hard gewerkt.” En als kers op de taart? Als je toegang krijgt tot het spelen van de game zijn er wekelijks toffe prijzen te winnen. “De campagne is een flinke productie. Daarom ontwikkelden we landelijke leaderboards om de prijzen te verdelen. Per land zijn er dus verschillende prijzen beschikbaar.” De mooiste prijs tot nu toe? Daar heeft Guy wel een antwoord op. “Er zijn al een keer UEFA tickets weggegeven. Dat is toch wel heel gaaf.” Verdeeld over de 13 landen zijn er tot nu toe 460 tickets en 870 vouchers uitgedeeld  (dec 2022, red), onder andere voor de UEFA Champions League, de Europa League én de Conference League. Dus wie speelt? Die heeft wat!

Just Eat Takeaway - Game voor Just Eat Takeaway
Just Eat Takeaway - Game voor Just Eat Takeaway

Lanceren van een externe game

Wat de samenwerking tussen LiveWall en Just Eat Takeaway in de toekomst nog in petto heeft? Heel wat! “Om de week vindt een meeting plaats voor overleg én om cijfers en behaalde resultaten met elkaar door te nemen. Dat versterkt onze samenwerking en zorgt ervoor dat we goed op één lijn zitten”, vertelt Guy. En ook de resultaten mogen er zijn: het aantal gebruikers van de game beweegt zich in een alsmaar stijgende lijn. “Ook tijdens het verdere verloop van de campagne blijven we nauw met elkaar in contact.” Daarnaast staat de externe game live en klaar voor lancering. “Daar ligt in de toekomst onze volle focus op. We hebben er zin in.” 

Just Eat Takeaway - Game voor Just Eat Takeaway
Just Eat Takeaway - Game voor Just Eat Takeaway

Meer weten Neem contact op

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.