9292

Terug in de tijd met 9292

Naar het overzicht
9292 - Terug in de tijd met 9292

De challenge

Back to the future? Nee, back to the 90’s! Met strippenkaart, busboekje en Walkman op zak ging LiveWall voor de 30e verjaardag van 9292 terug in de tijd. Zet je schrap voor de productie van een spraakmakende awareness video, gedateerd in het jaar 1992. Let’s go!

9292 - Terug in de tijd met 9292
9292 - Terug in de tijd met 9292

Awareness video

“Waar team Platforms ooit begon als tech partner, startten we dit jaar met het produceren van pakkende online content. Die samenwerking trapten we af met een awareness video voor de 30e verjaardag van 9292”, vertelt Hester, projectmanager bij LiveWall Studios.

“We gaven strategisch advies voor het ontwikkelen en uitrollen van een HERO video. Ook adviseerden we 9292 hoe ze deze het beste inzetten als paid-content campagne op de daarvoor geschikte kanalen. Zo zet je een de campagne pas echt in de spotlights. We gingen aan de slag met de strategie, concepting en (pre- en post) productie. Team content verzorgde de campagneslogan- en fotografie.” Die slogan luidt: 30 jaar 9292, dat gaat snel hè?! 

Voor de videoproductie pakten we groots uit. Want een 30-jarig jubileum? Dat mag gevierd worden. Met confetti, Gameboys, een Tamagotchi en heel veel denim toverden we een lijnbus uit de jaren 90 om naar één groot feest. Het resultaat? Dat zie je hier.

Doelstelling

“De doelstelling van de videocampagne is om awareness te creëren voor 9292, maar ook aandacht te genereren voor toekomstplannen. Met de Back to the 90’s HERO video trekken we de aandacht van de kijker. Daarnaast ontwikkelden we videosnippets waarin we de vier thema’s van de 9292 customer journey verder toelichten”, legt Hester uit. “We laten zien wat het verschil is tussen reizen in 1992 en in 2022. Dat is namelijk echt wel even anders!” 

De vier thema’s uit de customer journey zijn Plannen, Betalen, Onderweg en Entertainment. Herkenbare onderdelen van reizen die in de afgelopen 30 jaar veranderden. “De snippets behoren tot de ‘Think’ fase van de campagne, de HERO video tot de ‘See’ fase. Deze spelen beiden in op een andere behoefte van de doelgroep. Om de strategie optimaal uit te zetten schreven we ook een mediaplan voor 9292”, licht Hester toe.

9292 - Terug in de tijd met 9292
9292 - Terug in de tijd met 9292

Terug naar de toekomst

“Het was een bijzonder fijne samenwerking. Ons team heeft hard gewerkt aan de strategie en productie, maar ook aan het realiseren van edits, animaties, het regelen van modellen en props. Alle betrokkenen bij het project hielpen enthousiast mee. De energie lag hoog.” En dat is dan ook zichtbaar in het eindresultaat. “Het neerzetten van zo’n sterke campagne voelt echt als een cadeau”, aldus Hester. “Zowel voor ons, als voor 9292.” Samen door - of terug - naar de toekomst, dus. 

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
LiveWall is je digitale bureau. Met een team van content ontwikkelaars, designers, app developers, webdevelopers en webdesigners maken we high end digitale producten.