De Tilburgse Kermis is de grootste kermis van de Benelux. Tien dagen feest, attracties, evenementen, eten en drinken. Wat wil je nog meer? Een bijpassend platform natuurlijk!
Het Events team van LiveWall ontwikkelde samen met de Tilburgse Kermis een digitaal platform. Op het platform meldden de organisatoren van de verschillende Kermis-events zich aan. Zo ontstond er één plek waarop alle events in de stad te vinden waren. Uiteraard was het mogelijk om te filteren: bijvoorbeeld op dag en categorie zoals feest, expositie, eten en drinken, theater, en overige. Voor ieder wat wils.
Het platform werd aangevuld met een een Kermis-aftermovie door Team LiveWall Studios. “Met de aftermovie wilden we: laten zien dat de kermis inclusief is, divers, en dus voor iedereen.” vertelt Wouter, accountmanager bij LiveWall. “De aftermovie dient ook als promotie van de kermis en om mensen te enthousiasmeren. Daarnaast werden er snippets gefilmd, bijvoorbeeld bij kermis-events, die de dag erna gepost werden als promotie gedurende de kermis zelf. Deze kunnen ook weer gebruikt worden in de promotionele uitingen volgend jaar. LiveWall heeft hiermee een basis gelegd voor de year-round marketing.
De huisstijl van de Kermis en het online platform werd doorvertaald naar deze snippets en aftermovie. LiveWall ontwikkelde eigenlijk dus de digitale stijl van de kermis!
“Het tijdsbestek dat we hadden voor dit project maakte het wel een uitdaging” vertelt Wouter. LiveWall heeft in korte tijd veel bedacht en geregeld. “Hiermee hebben we een mooie basis gelegd voor de toekomst”.