LiveWall

Innovatie voor de Feestdagen

Naar het overzicht
LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen

De challenge

LiveWall werkt vaak mee aan de meest prachtige Kerst-projecten. De periode rond de feestdagen is voor veel bedrijven een goede tijd om zichzelf of een product te promoten. Benieuwd naar wat voor activaties hier mogelijk zijn? Bekijk onze Kerst-cases!

Coca-Cola

LiveWall realiseerde al meerdere projecten met Coca-Cola, waaronder natuurlijk Holiday-projecten. Zo wilde het frisdrankmerk mensen in staat stellen om hun dierbaren tijdens de feestdagen de aandacht te geven die ze verdienen. Daarvoor werd de bekende Coca-Cola kersttruck uitgerust met een LED-scherm van 9 bij 2,4 meter. Via een activatiepagina kan je jouw kerstheld digitaal bedanken. Kerstwensen worden vervolgens in een persoonlijke video verwerkt. De kersttruck tourde door Nederland en liet de kerstwensen ook op het grote scherm in verschillende steden zien.

LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen
LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen

Digitale Kerstshow

Een uitdaging: “Je krijgt 15 seconden de tijd om een selfie te maken met je favoriete kerst-attribuut!”. Wat krijg je dan? Hilariteit alom! Rennende mensen en de allerleukste selfies op de schermen met kerstslingers, rendieren en kerstmutsen.

Voor KLM, Interpolis en de NS verzorgde LiveWall Events een interactieve, digitale kerstshow. Hier  kijken we vooruit en blikken we terug. Met diverse activaties, quizrondes en interviews met collega’s verbinden we alle collega’s weer even met elkaar aan het einde van het jaar. De professionele livestream is uiteraard te volgen via ons eVenue platform (in kerststijl!) en via onze interactieve module PresentersWall kan iedereen meespelen en meedoen.

Intratuin kerst

LiveWall werkt al meerdere jaren samen met Intratuin aan leuke kerstprojecten. Je kunt hierbij denken aan video campagnes. Bijvoorbeeld DIY video's over hoe je zelf een kerstkrans maakt, of een online workshop. De workshop werd online verrijkt met buttons met vragen of je de stap had begrepen. Zo niet, kreeg je de stap nog een keer te zien. “Dit maakte de workshop dus lekker interactief!” vertelt Kyra, lead content bij LiveWall.

Maar we ontwikkelden ook social media campagnes, waar het publiek via pollen en quizjes kon stemmen op een kerst verhaallijn. Bijvoorbeeld: welke kerstbal kies jij als versiering? Uiteindelijk kwam dat tot stand in een kerstcampagne en is daar een mooie video van gemaakt. 

Een prachtig project was het verwerken van online kerstwensen in een persoonlijke video. Lees hier meer over deze case.

Een ander jaar verzorgde LiveWall Intratuins Social Content; want hoe verzorg je nu eigenlijk een kerstboom? Ons contentteam vertrok naar Denemarken om een serie te maken over waar kerstbomen vandaan komen.

LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen
LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen

Sony Music Kerst Adventskalender

Samen met Sony Music ontwikkelde LiveWall een digitale Kerst adventskalender gemaakt, een mooie leadgenerator én een boost voor de Kerstplaylist. In deze kalender kon je prijzen winnen, bijvoorbeeld een jaar lang gratis Spotify, cadeaubonnen, etc.

“Het was eigenlijk een kerst- en een sales campagne” vertelt Toby, accountmanager bij LiveWall. En het is multi-inzetbaar. Geef content, kortingen of tips en advies weg bij het openen van een digitaal vakje! Fans worden op deze manier gestimuleerd om de adventskalender over een langere periode te bezoeken.”

LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen
LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen

Otto Persoonlijke Kerstvideo

Otto is een uitzendbureau dat voornamelijk bedrijven helpt om werknemers uit Nederland, maar ook daarbuiten, te vinden. Het is een groot bedrijf met veel werknemers. Samen met Otto ontwikkelde LiveWall een gepersonaliseerde bedank video, om naar hun werknemers te sturen, in verschillende talen.

De video werd gefilmd op verschillende locaties, waaronder het hoofdkantoor van Otto (dat natuurlijk helemaal aangekleed was voor kerst). Naast Kers, werden er een stukje motion, veel persoonlijke elementen en bedankjes toegevoegd.

LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen

Sinterklaas Aftelkalender voor Sony

Samen met Sony Music ontwikkelde LiveWall een Sinterklaas-aftelkalender. “Hiermee kunnen ouders samen met hun kinderen aftellen naar Sinterklaas” vertelt Toby. “Sony zoekt daarin de samenwerking met Alles Kids; die weer een koppeling heeft met kinderfavoriet Juf Roos. Deze aftelkalender zorgt zo niet alleen voor enthousiasme en rode gezichtjes, maar ook voor meer streams.”

Rituals Game

Rituals en de kerstperiode zijn onlosmakend met elkaar verbonden. De designers van creatives van Rituals en LiveWall gingen samen naar de tekentafel voor Kerst 2022!

Rituals lanceert sinds een aantal jaar een populaire adventskalender rond de feestdagen. LiveWall kreeg de opdracht de zichtbaarheid rond deze kalender te vergroten, engagement te creëren en een connectie te maken met het publiek. 

LiveWall vertaalde de fysieke adventskalender door naar een online ervaring met een game met 4 levels. Verliezen kan niet, maar als speler kan je wel naar het volgende level komen. Dit doe je door online kaarsjes te verzamelen. Storytelling is een belangrijk element in het spel. Ieder level heeft namelijk een eigen verhaal waarin het vuurtje en de kaarsen zijn meegenomen.  Ook zijn de look en feel van ieder level anders. Wanneer de speler 4 levels voltooit, verschijnt er een 3D-adventskalender en maak je kans op een echte kalender voor thuis. 

De game werd gedeeld via de Rituals mailing en werd binnen 3 dagen meer dan een miljoen keer gespeeld. Hiermee werd ook een lead acquisitie bereikt die 25% hoger was dan verwacht. Kortom; een succesvolle branded doorvertaling van de Rituals adventskalender!

LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen
LiveWall - Innovatie voor de Feestdagen

Meer weten Neem contact op

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.