Feyenoord

Interactieve gaming experience

Naar het overzicht
Feyenoord - Interactieve gaming experience

De uitdaging

Hoe breng je Feyenoord-fans dichter bij hun club én stimuleer je tegelijkertijd beweging in de stad? Samen met Univé en House of Sports ontwikkelden we een interactieve experience die merkbekendheid en fan engagement versterkt. De uitdaging: een laagdrempelige digitale activatie die Rotterdam letterlijk verandert in een voetbal playground.

Het concept

Wij ontwikkelden Feyenoord Play. Een location based game die werkt als een digitaal verzamelalbum. Fans verkennen Rotterdam en verzamelen virtuele spelerskaarten van de Feyenoord selectie.

De game bevat twee albums. In Album De Kuip verzamel je spelers rondom het stadion. In Album Rotterdam liggen kaarten verspreid over 35 iconische locaties in de stad. Via een geïntegreerde plattegrond worden supporters naar hotspots geleid. Kom je in de buurt van een kaart, dan krijg je een signaal en zie je de speler via augmented reality in de echte wereld. Met de camera van je telefoon vang je de kaart en sla je hem op in je digitale album.

Fans kunnen dubbele kaarten ruilen met vrienden, leuke weetjes ontdekken op de achterkant van iedere kaart en prijzen winnen bij het voltooien van een album. Vul je beide albums, dan maak je kans op de hoofdprijs: de exclusieve Feyenoord Play Binkie, een handmade artwork in Feyenoord-stijl.

De resultaten

Feyenoord Play bracht duizenden supporters letterlijk in beweging.

  • Rotterdam werd tijdelijk een interactieve Feyenoord-wereld met hotspots door de hele stad.
  • Fans verzamelden massaal kaarten, ruilden met vrienden en deelden hun voortgang op social media.
  • Univé positioneerde zich krachtig als Supporter van Sport, door beweging en gezondheid te stimuleren op een speelse manier.
  • Engagement ging ver boven verwachting: van jonge Kameraadjes tot volwassen supporters, iedereen kon op zijn eigen manier deelnemen.

Feyenoord Play bewijst hoe digitale activaties verder gaan dan entertainment. Het is fan engagement, merkactivatie en beweging in één krachtige campagne.

Feyenoord - Interactieve gaming experience
Feyenoord - Interactieve gaming experience

Meer weten Neem contact op

Cases

Sluiten