KLM

Dreamdeals

Naar het overzicht
KLM - Dreamdeals

De challenge

KLM Royal Dutch Airlines werd opgericht op 7 oktober 1919 en is daarmee de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. Vanuit thuisbasis Amsterdam voert de KLM-Groep sinds 2018 wereldwijd vluchten uit, met een vloot van 214 toestellen. KLM Royal Dutch Airlines behoort tot de vijf grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld.

Om een van de grootste te blijven, is het noodzakelijk om het boeken van vluchten te optimaliseren. Om dit te realiseren heeft KLM LiveWall betrokken bij het genereren van sales (het boeken van vluchten).

Jaarlijks voert het KLM Campagne Team online campagnes uit. Iedere campagne heeft hierbij een andere campagne focus. Het doel van deze campagne is om de sales te bevorderen door vluchten naar droombestemmingen betaalbaar te maken.

KLM - Dreamdeals
KLM - Dreamdeals
KLM - Dreamdeals
KLM - Dreamdeals

Het idee

LiveWall heeft voor deze vraagstelling een campagne ontwikkeld: KLM Dream Deals. Het Dream Deals-concept is een herhalend concept dat kan worden blijven ingezet. Het concept is gebaseerd op het verzamelen van reisstempels. Door middel van de tagline ‘collect your stamps’ wordt de doelgroep aangespoord om op zoek te gaan naar Dream Deals. Deze call to action komt naar voren in de visuals op de website, maar ook in de aanvullende communicatie rondom de campagne: e-mail, display en social media. 

KLM - Dreamdeals

Het proces

De Dream Deals-campagne is opgezet in opdracht van KLM en in nauwe samenwerking met het KLM Campagne Team. Het concept wordt door KLM in meer dan zeventig landen ingezet. Voor het beheer van de content maakt KLM gebruik van Campaign Designer (een campagne designer tool ontwikkeld door liveWall). Deze tool zorgt ervoor dat de campagnes zeer efficiënt worden ingericht en gelauncht. Ook wordt de input voor e-mail, display en social media via Campaign Designer voorzien. Naast dit geautomatiseerde proces, kunnen ook stakeholders input voor de campagne centraal verzamelen, aanpassen, controleren en publiceren.

Gepersonaliseerd aanbod
Op de visueel aantrekkelijke landingspagina heeft LiveWall verschillende feeds geïntegreerd om daarmee de content te personaliseren en de bezoeker een realtime ervaring te bieden. Naast de aantrekkelijke foto’s op de landingspagina, zijn er allerlei typen persmateriaal ontwikkeld zoals nieuwsbrieven, video-, display- en out-of-home- advertising. Om live te kunnen gaan met al het materiaal in de geïntegreerde kanalen en in uiteenlopende markten, zijn timing en nauwkeurigheid cruciaal. Het design van de pagina is erop ingericht dat klanten zo makkelijk mogelijk een boeking kunnen doen. Dit wordt gestimuleerd door een eenvoudige zoekfunctie + een overzichtelijk design. 

Data algortime
Naast de campagne data beschikt de website over slim datamanagement. Ook bevat de campagne een algoritme om het bezoek op de pagina te analyseren en op basis hiervan relevante opties voor bestemmingen te tonen voor de gebruiker. Ter inspiratie en als aftrap van de Dream-campagnes, worden de bezoekers geteased met de door LiveWall ontwikkelde Destination Match-campagne.

Meer weten Neem contact op

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
LiveWall is je digitale bureau. Met een team van content ontwikkelaars, designers, app developers, webdevelopers en webdesigners maken we high end digitale producten.