Partou is met meer dan 900 kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang-locaties de grootste kinderopvangorganisatie van Nederland. ‘Generaties verder brengen’; dat is haar credo. En dat doe je natuurlijk met alle (online) tools die je hebt! Partou en LiveWall slaan de handen (en handjes) ineen om de online communicatie professioneler, toegankelijker en waardevoller te maken.
“Onze samenwerking start met de ontwikkeling van de nieuwe Werken Bij-website van Partou”, Eelco van de Wiel, mede-oprichter van LiveWall. Gedurende een intensief design traject zijn de tofste ideeën voor het platform gebundeld. Denk hierbij aan tools waarmee toekomstige pedagogische mederwerkers hun salaris of reistijd kunnen berekenen. Tevens legden we de focus op het gebruik van een headless CMS, zodat alle content op één plek beheerd kan worden."
Hierbij bleef het niet; "Bij LiveWall zoeken we altijd naar de combinatie tussen tech en creativiteit, om de ultieme beleving te creeëren." Met een aansluitende brandvideo, een persoonlijke onboarding, een interactieve video en interviews met de allerbelangrijkste personen bij Partou: de kinderen, was de ultieme samenwerking tussen Partou, team Platforms en Studios geboren.
De samenwerking met Partou start met de lancering van het platform en de focus op content. “We hebben in het beginstadium heel veel content gecreëerd in korte tijd." Vertellen contentprojectmanager Ilse Martens en Platforms-projectmanager Tim Mathijsen. "Daar hebben we met beide partijen veel van geleerd. Er was sprake van een vliegende start, die we hebben afgesloten met een goede evaluatie en mooie learnings.”
Na de evaluatie besluiten Ilse en haar team zich al te verdiepen in de contentstrategie van het komende jaar. “We werken hierin op basis van het 3H-model, waarin we content onderverdelen in Hero-content, Hub- en Hygiene-content. Zo creëer je consistentie in je contentplanning. Hierin hebben we een hele mooie samenwerking gevonden, waarin Partou zelf de dagelijkse (hygiene) content oppakt. Wij werken aan Hub-formats, meer terugkerende content, zoals vacatures en handige informatie. Daarnaast plannen we een brainstorm voor de Hero: het content-paradepaardje, wat er écht uit moet springen.
De werkgeverscampagne behandelen we als apart project, zodat we een goede deep-dive kunnen doen voor een aansprekende, gerichte en effectieve campagne.”
Tegelijkertijd zijn Tim en zijn team continu bezig met het verbeteren en uitbreiden van het platform. “Samen met Partou blijven we elke keer toffe toevoegingen bedenken, zodat potentiële nieuwe medewerkers wel móeten solliciteren!” Naast het bedenken van alleen toevoegingen, werd ook een geheel nieuwe versie van het Werken Bij-platform ontwikkeld. Tim: “We gingen met Partou terug naar de tekentafel om het bestaande platform nog verder te optimaliseren voor bezoekers. Dit deden we op basis van de waardevolle leermomenten én ervaringen die we in onze samenwerking met Partou hebben opgedaan.” Het doel van de optimalisatie, was ervoor te zorgen dat potentiële kandidaten nóg sneller de juiste vacature vinden op het Partou platform. “En ze natuurlijk motiveren om óók te solliciteren bij Partou”, aldus Tim.
“Met Partou hebben we er eigenlijk een paar nieuwe collega’s bij gekregen!”, vinden Ilse en Tim. “We spreken Alexa bijna dagelijks, daarnaast hebben we nog contacten die overkoepelend meedenken of juist projectmatig input geven.” En dat zijn niet de enige ‘nieuwe collega’s’ van Ilse en Tim. LiveWall levert de strategie, materiaalbon en content aan: Partou schakelde een apart bureau in om alle content volgens deze richtlijnen uit te zetten. “Wij hebben korte lijntjes”, vertelt Ilse. “En we spreken elkaar tijdens een wekelijkse catch-up waarin alle betrokken teams aanwezig zijn, naast de halfjaarlijkse evaluaties.”
“We zoeken elkaar veel op, en dat ligt niet alleen aan de lekkere lunches”, lacht Ilse. “Het fijnste aan de samenwerking is het goede contact, waarin we open en eerlijk naar elkaar zijn en waar wederzijds respect de boventoon voert.”
Nieuwe collega's wil je natuurlijk de best mogelijke start geven bij jouw organisatie. Met een goede preboarding zorg je ervoor dat een medewerker zo goed mogelijk is voorbereid op zijn of haar nieuwe baan. Samen met Partou ontwikkelden we een next-level, nooit vertoonde, digitale preboarding-strategie. De tijd tussen het tekenen van het contract en de eerste werkdag overbruggen we met persoonlijke elementen, online dossieraanvulling en introductievideo's. Een digitale buddy loopt je door alle stappen heen. Meer weten over de unieke employer branding van Partou ism LiveWall? Check de links in de comments!
Partou en LiveWall blijven vooruitkijken en vernieuwen, helemaal passend bij de missie en visie van beide partijen. “Zo werken we nu aan de onboarding van nieuwe Partou-collega’s”, vertelt Ilse. “Een prachtige customer journey, met een persoonlijk welkom, belangrijke informatie en het aftellen naar je eerste werkdag. Je kiest zelfs een online Partou-buddy die je door alle stappen heen loopt!” Een ultiem voorbeeld waarin de samenwerking tussen team Platforms en team Studios helemaal tot zijn recht komt.
De combinatie van de online, creatieve kennis van LiveWall, met de missie van Partou om generaties verder te brengen, is een match die zich hopelijk nog lang blijft ontwikkelen.