Partou is met 700 kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang-locaties de grootste kinderopvangorganisatie van Nederland. ‘Generaties verder brengen’; dat is haar credo. En dat doe je natuurlijk met alle (online) tools die je hebt! Partou en LiveWall slaan de handen (en handjes) ineen om de online communicatie professioneler, toegankelijker en waardevoller te maken.
“Onze samenwerking start met een pitch rondom de nieuwe Werken Bij-website van Partou”, vertelt Ilse Martens, projectmanager bij LiveWall. Hierin blijft het niet alleen bij een idee voor een website, maar gaan we net een stapje verder. Met een aansluitende brand video, een persoonlijke onboarding, een interactieve video en interviews met de allerbelangrijkste personen bij Partou: de kinderen.
De samenwerking met Partou start met een focus op content. “We hebben in het beginstadium heel veel content gecreëerd in korte tijd. Daar hebben we met beide partijen veel van geleerd. Er was sprake van een vliegende start, die we hebben afgesloten met een goede evaluatie en mooie learnings.”
Na de evaluatie besluiten Ilse en haar team zich al te verdiepen in de contentstrategie van het komende jaar. “We werken hierin op basis van het 3H-model, waarin we content onderverdelen in Hero-content, Hub- en Hygiene-content. Zo creëer je consistentie in je contentplanning. Hierin hebben we een hele mooie samenwerking gevonden, waarin Partou zelf de dagelijkse (hygiene) content oppakt. Wij werken aan Hub-formats, meer terugkerende content, zoals vacatures en handige informatie. Daarnaast plannen we een brainstorm voor de Hero: het content-paradepaardje, wat er écht uit moet springen.
De werkgeverscampagne behandelen we als apart project, zodat we een goede deep-dive kunnen doen voor een aansprekende, gerichte en effectieve campagne.”
“Met Partou heb ik er eigenlijk een paar nieuwe collega’s bij gekregen!”, vindt Ilse. “Alexa en ik spreken elkaar dagelijks en daarnaast heb ik nog contacten die overkoepelend meedenken of juist projectmatig input geven.” En dat zijn niet de enige ‘nieuwe collega’s’ van Ilse. LiveWall levert de strategie, materiaalbon en content aan: Partou schakelde een apart bureau in om alle content volgens deze richtlijnen uit te zetten. “Wij hebben korte lijntjes”, vertelt Ilse. “En we spreken elkaar tijdens een wekelijkse catch-up, naast de halfjaarlijkse evaluaties.”
“We zoeken elkaar veel op, en dat ligt niet alleen aan de lekkere lunches”, lacht Ilse. “Het fijnste aan de samenwerking is het goede contact, waarin we open en eerlijk naar elkaar zijn en waar wederzijds respect de boventoon voert.”
Partou en LiveWall blijven vooruitkijken en vernieuwen, helemaal passend bij de missie en visie van beide partijen. “Zo werken we nu aan de onboarding van nieuwe Partou-collega’s”, vertelt Ilse. “Een prachtige customer journey, met een persoonlijk welkom, belangrijke informatie en het aftellen naar je eerste werkdag. Je kiest zelfs een online Partou-buddy die je door alle stappen heen loopt!”
De combinatie van de online, creatieve kennis van LiveWall, met de missie van Partou om generaties verder te brengen, is een match die zich hopelijk nog lang blijft ontwikkelen.