Leuk dat je het nieuwe backstage report van LiveWall leest! In dit artikel geven we je maandelijks een kijkje in het leven van één van onze collega's. Van projectmanagers tot content creators, en van developers tot team managers: iedereen komt een keertje aan bod.
Vandaag is het de beurt aan onze project manager Sophie Wilms. Lees verder en ontdek meer over haar rol binnen LiveWall en haar passies buiten het werk. Hint: teckels!
Van Amsterdam naar het mooie Tilburg
Het creatieve hart van Sophie is altijd sneller gaan kloppen van alles rondom video en film. Nadat ze haar studie media management in Breda had afgerond, ging ze verder studeren aan de filmacademie in New York. Waarna ze in Amsterdam haar carrière begon. Sophie heeft vier jaar gewerkt bij verschillende productiemaatschappijen zoals Endemol, Phanta Basta en NL Film. Hier werkte ze aan diverse tv-producties, waaronder series voor de NPO zoals "Menten" voor Zapp en "Moordvrouw" met Wendy van Dijk.
"Ik begon als productieassistent en groeide door naar productiecoördinator en uiteindelijk assistent-productieleider," vertelt Sophie. "Op een gegeven moment stond ik voor de keuze om door te groeien naar productieleider in Amsterdam, maar ik wilde toch wel graag terug naar Brabant." Wat wij bij LiveWall natuurlijk als geen ander begrijpen ;-). En gelukkig maar, want eenmaal weer terug in Brabant besloot Sophie na een paar jaar om te solliciteren bij LiveWall, en zo geschiedde!
Schakelen in de hoogste versnelling
Als projectmanager is Sophie de schakel tussen de klant en het creatieve team. "Ik zorg ervoor dat briefings zowel extern als intern klaar zijn en goed overgebracht worden.“ "Daarnaast manage ik de scope van projecten en zorg ik ervoor dat de kwaliteit gewaarborgd blijft." Sophie staat bekend als iemand die altijd in control is. Iemand die super goed kan plannen, een echte regelneef.
De projecten waar Sophie aan werkt zijn erg gevarieerd, maar wel bijna altijd met een sterke link naar content producties. "We streven naar strategische partnerships met onze klanten. Dit betekent dat we hen helpen een merk op te bouwen en daar campagnes omheen draaien, variërend van social ads tot brand movies."
De grote trots van Sophie
Een project waar Sophie super trots op is, is de wervingscampagne voor ICT-personeel van Brabant Water. "We hebben een concept bedacht en een brand movie gemaakt die echt de grenzen opzocht van wat we kunnen en willen ontdekken. Het resultaat was een super toffe video en een mooie campagne met verschillende lagen."
De magie van MidJourney en de groei van TikTok
Sophie vindt de ontwikkelingen op het gebied van AI en nieuwe media heel interessant. "AI biedt spannende mogelijkheden, zoals het creëren van storyboards met tools als MidJourney. Dit maakt het proces veel visueler en realistischer."
Daarnaast merkt Sophie dat platforms zoals TikTok steeds belangrijker worden voor merken. "Klanten zijn zoekende naar hoe ze deze platforms kunnen inzetten. Binnen LiveWall zijn we daar ook actief mee bezig."
Tips voor toekomstige collega's
Voor toekomstige collega's heeft Sophie een belangrijke tip: "Passie voor het vak is cruciaal. Het is hard werken en je moet echt affiniteit hebben met wat je doet. Ontdek eerst waar je passie ligt, of dat nu video is of iets anders. LiveWall biedt veel verschillende disciplines, van content creators tot developers."
Dream big!
We sluiten af met de dromen van Sophie, want wie ziet zij als haar droomklanten? "Dyson lijkt me een geweldig innovatief merk om voor te werken. En als groot hondenfan zou ik ook graag iets willen doen voor een petcare merk."
Met haar twee teckels, Frankie en Harry, komt Sophie helemaal tot rust. "Bij Frankie en Harry vind ik altijd steun en ze bieden afleiding wanneer ik het nodig heb."
—--
Dat was de backstage report van deze maand! Wil je meer weten over onze projecten, ben je geïnteresseerd in een samenwerking óf vind je het leuk om bij LiveWall te komen werken? Neem dan contact met ons op!