Blog

Brand loyalty through gamification: 5 key takeaways

Naar het overzicht
Brand loyalty through gamification: 5 key takeaways

Brand loyalty. Een topic waar iedere organisatie mee in aanraking komt. In een competitieve markt moeten merken zich onderscheiden, maar tegelijkertijd een diepe band opbouwen met hun klanten. Hoe je dat het beste doet? Daar komt gamification om de hoek kijken. Merkloyaliteit en gamification zijn namelijk een onweerstaanbaar duo, dat de huidige markt sneller dan ooit transformeert. Ook waren ze het onderwerp van de tweede editie van LiveWall Live: het interactieve kennisevent van LiveWall. Een plek waar klanten en experts uit de sector de koppen bij elkaar steken om elkaar te inspireren en informeren. Hoe dat eraan toe ging? Lees met ons mee! 👇

Gamification en brand loyalty: wat is dat nou precies?

Gamification is het gebruiken van spelelementen in een non-gaming context. Het is de ideale manier om de aandacht en betrokkenheid van je klanten te vergroten met spelmechanismen. Door beloningen, uitdagingen en progressie strategisch in te zetten, creëer je met gamification een ultieme merkbeleving. Een cruciale factor in het versterken van de brand loyalty. 

Dat maakt gamification een echte gamechanger. Gamification inzetten om brand loyalty te vergroten, zorgt ervoor dat klanten een emotionele connectie krijgen met jouw merk. Je verbindt en behoudt klanten, omdat je op een leuke en interactieve manier inspeelt op individuele klantbehoeften. Of het nu gaat om het behalen van doelen, het verdienen van badges of het deelnemen aan competitieve uitdagingen: gamification geeft jouw klanten een gevoel van prestatie en voldoening.  

Onze LiveWall Live experts over gamification en brand loyalty

Kortom: in een markt waar klanten steeds veeleisender worden, spelen gamification en loyaliteit een cruciale rol. Belangrijk om daar eens dieper op in te gaan. Bij de tweede editie van LiveWall Live vroegen we de visie van onze experts over gamification en brand loyalty.

Hun bevindingen bekijk je in deze video. 🎥

De meest interessante topics van LiveWall Live

LiveWall Live is een mix van netwerken en kennisdeling, opgericht door ons team van LiveWall-enthousiastelingen. Op deze tweede editie deelden meerdere sprekers waardevolle inzichten en uitdagingen. 

Maarten van Bogaert, Director of Creative Operations bij LiveWall, benadrukte het belang van positieve ervaringen voor klantloyaliteit. Annika Östman van Rituals deelde het succesverhaal van gamification in marketingcampagnes, terwijl Chelsea van Nerum sprak over de impact van gamification bij McDonald's. Eelco van de Wiel, co-founder bij LiveWall, bood inzichten over de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing, inclusief praktische tips voor interactie met consumenten.

De 6 belangrijkste tips voor jouw organisatie

Van alle inzichten die tijdens de tweede editie van LiveWall Live, zetten we de belangrijkste nog even voor je op een rijtje. 

  • Blijf relevant voor je doelgroep en speel in op behoeften van de consument.

  • De aandachtsspanne van je consument is kort. Heel kort. Werk daarom met kleine games en directe rewards om gebruikers binnen de game-omgeving te houden. 

  • Onderscheid je campagnes door middel van thematisering en gebruik van bewezen incentives. Zo steek je met kop en schouders boven het andere aanbod in de markt uit. 

  • Personaliseer, segmenteer en let op customer recognition. Ontwikkel games waarin de gebruiker (met behulp van data) een gepersonaliseerde ervaring aangeboden krijgt. 

  • Ga voor duurzaam. Gebruik storytelling, een sterk verhaal en een lange termijn ervaring om je verhaal over te brengen. 

  • Last but not least: zorg dat je niet de laatste bent! Blijf alert en speel tijdig in op de veranderingen in de markt. 

Meer weten Neem contact op

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
LiveWall is je digitale bureau. Met een team van content ontwikkelaars, designers, app developers, webdevelopers en webdesigners maken we high end digitale producten.