Als werkgever wil je de juiste mensen aantrekken voor jouw organisatie en je onderscheiden in de concurrerende arbeidsmarkt. Maak kennis met &ploy, het innovatieve employer branding label van LiveWall. Binnen &ploy steken we onze meest ervaren koppen binnen arbeidsmarktcommunicatie bij elkaar om voor de mooiste merken een sterk werkgeversmerk neer te zetten. Lees hieronder alles over de lancering van dit nieuwe label.
Een sterk werkgeversmerk
Met &ploy stellen we onze klanten in staat om een opvallend employer brand te creëren. We helpen ze hun merkverhaal te positioneren, vertalen en vertellen. Daarbij staat een strategische aanpak, creativiteit en digitale kennis centraal. Zo bouwen we samen aan een sterk werkgeversmerk.
Lancering van het label
Al langere tijd houden we ons bezig met de employer brands van een groot aantal klanten zoals Achmea, Partou, Tempo Team en Just Eat Takeaway. “Met die namen in de portefeuille, merkten we dat het tijd werd voor een eigen werkgeversmerklabel”, vertelt Wouter onze Product Lead. “Als werkgever is het belangrijk om te blijven innoveren- en inspelen op een steeds veranderende arbeidsmarkt. Dát is waar &ploy, over de gehele candidate- en employee journey, je mee helpt.”
De onderscheidende kracht van &ploy
Onderscheiden, inspelen, innoveren. Hoe &ploy daar werk van maakt? Daar heeft Wouter meteen antwoord op. “Door, samen met werkgevers, de bouwstenen van de gehele candidate- en employee journey te bepalen en realiseren”, legt hij uit. “We bouwen aan een web van associaties rondom de werkgever op de arbeidsmarkt. Dat doen we met employer branding campagnes en year-round content.”
En daar stopt het niet. Wouter: “&ploy vertaalt het merkverhaal van de werkgever door naar onderscheidende communicatie, die is afgestemd op de doelgroep. Bijvoorbeeld met een interactief Werken Bij-platform, of door op maat gemaakte recruitment campagnes."
Voor nieuwe en bestaande medewerkers
Zijn de potentiële kandidaten inmiddels medewerkers geworden? Ook dan denkt &ploy met je mee. “We bedenken en ontwikkelen complete pre- en onboardingbelevingen. Daarnaast realiseren we interne activaties en campagnes binnen de organisatie. Zo verbind je als werkgever niet alleen nieuwe, maar ook bestaande medewerkers aan je merk.”
Zó bind je werknemers aan je merk
Van externe arbeidsmarktcampagnes tot interne activaties, van on- tot offboarding. “Door strategisch in te spelen op al deze onderdelen binnen je arbeidsmarktcommunicatie, toon je als werkgever je onderscheidende kracht voor zowel nieuwe als bestaande medewerkers”, aldus Wouter.
Inspelen op de arbeidsmarkt
Waarom een sterk werkgeversmerk cruciaal is? Volgens Eelco, mede-oprichter van LiveWall, ligt dat aan de arbeidsmarkt. “Tien jaar geleden bevonden we ons in een compleet andere markt”, vertelt hij. “Waar je toen als sollicitant moest vechten om een positie, zijn de rollen nu omgedraaid. De werkgever moet potentiële kandidaten overtuigen, enthousiasmeren en daarnaast een duidelijke plaats innemen op de arbeidsmarkt. Eigenlijk is je marketingteam nu ook je HR-team geworden, en andersom. Daar spelen we met &ploy op in.”
Laten we er werk van maken
&ploy matcht DNA tussen werkgevers en werknemers, vindt nieuw talent met passie en brengt jouw werkgeversmerk tot leven. Wil je meer weten over &ploy? Bezoek dan onze website.