DPG Media

Alles wat we doen voor DPG Media

Naar het overzicht
DPG Media - Alles wat we doen voor DPG Media

De challenge

DPG Media is de grootste commerciële mediapartij in Nederland en België. DPG zorgt er dagelijks voor dat op de hoogte bent van het (wereld)nieuws. Dit doet DPG Media met verschillende titels, die ze in beheer heeft. Uiteraard zet DPG Media ook in op een digitale strategie: LiveWall helpt om verschillende digitale KPI’s van DPG Media te behalen.

Doel

Het grootste doel van DPG is service; iets teruggeven aan de mensen in de vorm van nieuws, maar ook entertainment is enorm belangrijk over de titels en merken heen. DPG Media wil daarbij meerwaarde bieden aan lezers. Benieuwd naar wat LiveWall doet in samenwerking met DPG? Lees dan verder!

Upload modules

DPG Media betrekt het publiek via user generated content. Via upload modules kunnen users eigen content uploaden en de content van anderen ontdekken binnen het thema van een lopende campagne. De upload modules zijn modulair opgebouwd, ze zijn bewerkbaar, en er zijn verschillende modules geweest op bijvoorbeeld feestdagen, of andere actuele momenten zoals het EK voetbal of de Olympische Spelen. Bezoekers creëren een eigen inlog om mee te doen aan bepaalde activiteiten. Op deze manier versterkt DPG Media de band met haar lezers.

DPG Media - Alles wat we doen voor DPG Media
DPG Media - Alles wat we doen voor DPG Media

Personal image creator

Memes zijn niet meer weg te denken uit onze online wereld, we communiceren met memes wanneer we een bepaald gevoel willen uitdrukken. Momenten tijdens een voetbalwedstrijd of andere sportgelegenheden zijn ideaal meme-materiaal. Deze foto’s met leuke tekst worden vaak sneller dan het licht een hit op social media. LiveWall en DPG Media spelen hier samen op in, door tijdens het EK een personal image creator te lanceren. De redactie selecteert elke dag een aantal foto’s, waarna lezers los gaan met de gekste memes. Deze memes posten we op een content wall. Tijdens het EK en de Olympische Spelen werden er duizenden memes gecreëerd door de lezers van HLN.

De opstelling

Tijdens grote voetbaltoernooien denken we allemaal dat we het beter weten dan de bondscoach. We zouden het spel tactisch anders aanpakken en een totaal andere basisopstelling kiezen, misschien zelfs de verdedigers meer aanvallend opstellen. LiveWall ontwikkelde voor alle zijlijn-coaches een opstellingstool waar de lezers van AD hun favoriete opstelling kunnen inzenden. De statistieken en inzichten werden verzameld en door de redactie in aansprekende liveblogs verwerkt.

DPG Media - Alles wat we doen voor DPG Media
DPG Media - Alles wat we doen voor DPG Media

Koploper

Voor de Belgische versie van DPG media, HLN (het laatste nieuws), ontwikkelde LiveWall de koploopquiz. De titel is al een leuke speling van wat de tooling inhoudt. De koploper is wie het snelst antwoord kan geven op de vragen in de quiz. De doelstelling van de quiz is dus zo snel mogelijk antwoord geven op de vraag, vaak moet je de titel van een artikel afmaken door een woord te kiezen en in te vullen. “Dit speel je tegen andere HLN lezers!” vertelt Falco, projectmanager bij LiveWall, “Iedere keer dat je het spel start wordt je tegen iemand gematched en spelen jullie tegen elkaar”. Kun jij het snelst de krantenkop afmaken? Speel de koploper hier: https://www.hln.be/fun/apps/koploper~g776503

Denk aan elkaar

Voor een activatie voor regio titels (ADR) heeft LiveWall een platform/verzamelpagina gemaakt met een Headless CMS. Vanaf die verzamelpagina kun je doorklikken naar andere dingen, een activatie om online kaartjes te sturen, games, puzzels, artikelen, etc. “Het is een soort tooling om mensen aan te sturen naar dingen op de pagina” vertelt Falco . “Je kunt het voor veel verschillende onderwerpen inzetten en dat willen we dus ook zeker doen!” 

Ons eerste project met deze activatie was voor de week van eenzaamheid. Hoe breng je eenzaamheid online onder de aandacht? Met de campagne 'Denk aan elkaar' besteedt DPG Media Nederland deze week aandacht aan eenzaamheid. Dit doen ze met verhalen, puzzels, video’s én een activatie in samenwerking met Greetz - alles verzameld op één platform.

Onze LiveWall teams Engagement en Platforms ontwikkelden één plek voor de campagne van DPG. Hier komen alle DPG regio-titels samen en kunnen zij hun eigen content plaatsen.

Als we kijken naar de doelgroep van deze landingspagina dan kunnen we ervan uitgaan dat we zo breed mogelijk moeten denken qua doelgroep. Denk er wel aan dat eenzaamheid vaak gepaard gaat met ouderdom, de landingspagina moet dus duidelijk en overzichtelijk zijn.

Ook als lezer kan je aan de slag: op het platform verstuur je makkelijk een kaartje. Bijvoorbeeld om een bekende, of één van de hoofdpersonen uit de artikelen, een hart onder de riem te steken. 

Stuur jij ook een Denk-aan-elkaartje? Check de link: http://ad.nl/denk-aan-elkaar

DPG - HLN Pakt uit

LiveWall ontwikkelde ook een Activatie voor DPG: HLN pakt uit! Iedere dag maakten mensen kans om meerdere malen online een cadeau uit te pakken, en iedere dag kwamen er meerder prijzen online.Dit was een activatie waar er in totaal een prijzenpot van meer dan 100.000 euro voor is. Waarvan 54 verschillende prijzen en in totaal 1649 prijzen te winnen!

DPG Media - Alles wat we doen voor DPG Media

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
LiveWall is je digitale bureau. Met een team van content ontwikkelaars, designers, app developers, webdevelopers en webdesigners maken we high end digitale producten.