Het vieren van je 104e verjaardag doe je niet zomaar. Daarom sloeg KLM, ‘s werelds oudste luchtvaartmaatschappij, met LiveWall de handen ineen. Want hoe kun je je verjaardag vieren én tegelijkertijd de band met loyale klanten versterken? Voor het antwoord op die vraag ontwikkelde LiveWall voor KLM’s het AirFiësta game. Benieuwd hoe dat er precies uit ziet? Lees snel verder!
AirFiësta is een op-maat-gemaakte game, waarmee KLM vooral de band met haar bestaande klanten wil versterken. Daarnaast lag er bij KLM ook een wens om nieuwe klanten te bereiken.
Om dat te realiseren, richten we onze pijlen op de volgende doelen:
Om deze doelen te realiseren, ontwikkelde LiveWall de KLM AirFiësta game. Een mini-game met vier levels, waarbij spelers zelf de piloot en zorgen dat vliegtuigen veilig op de landingsbaan landen. Binnen de tijd die spelers krijgen, precies 104 seconden, verzamelen ze ook verschillende feest-items: een hoed, taart, een Delfts blauw huisje (die KLM ieder jaar uitbrengt) en een exclusieve uitnodiging.
Alle levels succesvol voltooid? Dan ontvang je van KLM een coupon met kortingscode voor je volgende reis. Om AirFiësta bij klanten onder de aandacht te brengen, ontwikkelden we twee video’s ter promotie van het spel. Deze zette KLM uit op hun socials om zo de verjaardagsvreudge met iedereen te delen. En dat had een groot effect.
Want door de promotievideo's op socials van KLM kreeg AirFiësta de aandacht die het verdiende. Het spel kreeg maar liefst 341.000 paginaweergaven in de eerste week na lancering. Met de game vierde KLM haar verjaardag samen met haar klanten én werd een positieve merkervaring gerealiseerd. Op naar KLM’s volgende feestje. 🚀