Claro

Fris vooruit: de rebranding van Claro Carwash

Naar het overzicht
Claro - Fris vooruit: de rebranding van Claro Carwash

De klantvraag

Claro Carwash is een keten van autowasstraten die het nét even anders doet dan alle anderen. Onder Claro vallen 12 waslocaties, verspreid door heel Nederland. Met de rebranding van al die wasstraten naar het nieuwe merk ‘Claro’, willen zij de beste carwash van de Benelux worden. En om dat te doen, heb je een sterke website, herkenbare designs en pakkende pay off nodig.

Precies waar LiveWall de afgelopen maanden de handen voor uit de mouwen stak. Hoe die samenwerking eraan toe ging? Lees met ons mee!

 

 

Claro - Fris vooruit: de rebranding van Claro Carwash

Concept

Bij Claro Carwash draait het om dat ene frisse gevoel. Je weet wel, wanneer je de zaken op orde hebt. Je auto glimt, en jij straalt. Dát gevoel is wat Claro Carwash haar klanten wil bieden. Om die klantbelofte waar te maken koos Claro voor een duidelijke communicatiestrategie, met een persoonlijke tone of voice, designs met een herkenbaar kleurenpalet en voor een beeldstijl die dat ene, stralende gevoel meteen overbrengt. En niet te vergeten: het mascotte-hondje Bello, die klanten helpt met ál hun vragen. Pico bello, Toch?

Nieuwe website en pay-off
We zijn begonnen op de plek waar alle essentiële informatie en de klantbelofte samenkomen. Het development team startte met het ontwikkelen van de nieuwe Claro Carwash website. Om deze vorm te geven werd eerst met een kritische blik, creatief oog én in hecht overleg gekeken naar de pay-off van Claro. ‘Fresh Forward’, ofwel ‘Fris Vooruit’, luidt daar het nieuwe credo.  De website is vervolgens gevuld met teksten die de kenmerkende toon van Claro weerspiegelen.  Hier vinden klanten alle belangrijke informatie, van abonnementen tot waspassen, van veelgestelde vragen tot nabijgelegen waslocaties.

Offline designs
Naast de ontwikkeling van een online omgeving, werd het tijd om het nieuwe Claro brand ook offline tot leven te brengen. Dat uitte zich in de fysieke rebranding van twee Claro-wasstraten. Die zijn volledig voorzien van nieuwe ontwerpen, eigenlijk op zo’n beetje alle tools en voorwerpen die je in een wasstraat kunt vinden. In de carwash zelf, bij de wasboxen en op alle bestickering.

Claro - Fris vooruit: de rebranding van Claro Carwash
Claro - Fris vooruit: de rebranding van Claro Carwash

Client testimonial

“Ik ben ontzettend tevreden over onze samenwerking met LiveWall. Ze hebben ons tot op heden buitengewoon geholpen bij het ontwikkelen van een eersteklas website en het implementeren van ons nieuwe merk in al onze marketing uitingen, zowel online als offline.

LiveWall blinkt uit in het perfect tot uiting brengen van ons merk na onze rebranding. Wat LiveWall echt onderscheidt en voor ons de perfecte partner maakt, is het feit dat ze een allesomvattend team van experts bieden, inclusief 100%Email, waardoor we met slechts één partij kunnen communiceren.

De samenwerking verloopt soepel dankzij hun snelle respons en hun vermogen om zelfs de meest onverwachte vragen direct op te lossen, dat heb ik echt nog niet eerder meegemaakt en vraagt mega flexibiliteit en inzet van het LiveWall team (ook buiten de reguliere kantoortijden om). 

Ik kijk uit naar een nog mooiere toekomst met de ontwikkeling van sociale media, app en een state-of-the-art marketing technologie systeem door LiveWall en alle tot de groep behorende partners.”

Claro - Fris vooruit: de rebranding van Claro Carwash
Claro - Fris vooruit: de rebranding van Claro Carwash

De toekomst

De vlekkeloze samenwerking tussen Claro Carwash en LiveWall? Die is nog lang niet voorbij. Naast het rebranden van de wasstraten, gaan we in de toekomst ook aan de slag met online campagnevoering om klanten nog beter te bereiken. Want de beste en grootste carwash van de Benelux bouw je natuurlijk niet in één dag. Toch, Bello?

Meer weten Neem contact op

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.