Mannenbillen zijn er in alle vormen en maten. In samenwerking met fashionketen WE gingen Chantal Janzen en &C op zoek naar de mooist verpakte bil-exemplaren. Wie stuurde de beste #bilfie en won de Kontest?
Een goede jeans-fit kan voor mannenbillen veel verschil maken. Daarom sloegen &C en WE Fashion de handen ineen. De zoektocht naar de lekkerste denim (mannen)billen van Nederland startte met een ‘bilfie’: een selfie van de (verpakte) billen. LiveWall ontwikkelde een online platform met stemmodule voor deze spannende wedstrijd!
Aan de oproep van Chantal Janzen tot het uploaden van een #bilfie, gaven bijna 300 mannen gehoor. Uiteindelijk gingen er tien billen door naar een online stemronde. De finalisten werden nogmaals gekeurd op de blauwe loper.
De juryleden keken vooral naar de denim-fit en vorm van de billen. In speciale video-Denim Talks gaven ze bovendien tips en tricks voor het kopen van de juiste jeans. Vier perfect verpakte mannenbillen (elk met een andere Blue Ridge denim-fit) werden vervolgens tot winnaars verkozen. Zij wonnen een professionele fotoshoot in &C en een jaar lang gratis Blue Ridge denim.
LiveWall KontestLiveWall ontwierp en ontwikkelde het Kontest-platform. Daarbij hoorde een speciale actiewebsite, geïntegreerd in de &C-omgeving. Inclusief een online, social stemmodule met rangschikking.
&C is het mediaplatform van Chantal Janzen: bestaande uit een website, magazine, social media-kanalen en een mobiele app, gecombineerd met shopping en video. Daarnaast volgden een tv-programma, een talentenplatform én live events.
WE opende haar allereerste WE Blue Store in Amsterdam: een nieuwe conceptstore voor mannen, waar alles draait om de perfecte jeans. WE Fashion gooit daarbij hoge ogen met haar Blue Ridge-label: deze denimlijn stond op de tweede plek van meest gekocht jeansmerken in Nederland.