The Coca-Cola Company produceert diverse soorten dranken. Denk aan Coca-Cola, Sprite en Fuze tea. In lijn met de nieuwe wereldwijde Coca-Cola strategie ‘Taste the feeling’, gaat Coca-Cola partnerships aan met tientallen evenementenorganisaties. Het ontwikkelen van een creatieve, innovatieve en stand-alone brand activation staat daarbij altijd centraal.
Al enkele jaren ontwikkelt LiveWall interactieve merk-activaties voor Coca-Cola Nederland. Deze zijn te vinden op diverse grote festivals.
De activaties lopen uiteen van een personal aftermovie maker, een branded karaoke systeem en een recycling machine tot een persoonlijke kerstboodschap op de Coca-Cola-kersttruck.
LiveWall heeft in samenwerking met Chase meerdere levensgrote interactieve Coca-Cola flessen ontwikkeld die over de festivalterreinen zijn verspreid. Met deze flessen worden diverse merkactivaties in één installatie gecombineerd: registratie, sampling, foto’s, video’s en data capture.
Flow
LiveWall verzorgt tienduizenden personal branded RFID bandjes die op het festival worden uitgedeeld aan Coca-Cola ambassadeurs. Vervolgens kunnen zij de Coca-Cola flessen op locatie activeren via de volgende stappen:
1. Koop een flesje Coca-Cola - Bezoekers krijgen een RFID-bandje bij aankoop van een Coca-Cola.
2. Scan je bandje - Deelnemers scannen hun bandje bij de levensgrote Coca-Cola flessen (met geïntegreerde tablet en reader).
3. Registreer jezelf - Fans registeren zich direct via social login of e-mail.
Na de registratie volgde de activatie:
4. Pose & picture - Meteen na de registratie wordt er een unieke foto en/of video van de deelnemer en zijn of haar vrienden gemaakt.
5. Coupons - Het systeem binnen de Coca-Cola-fles print vervolgens een coupon uit. Als beloning voor deelname maken alle deelnemers kans op te gekke prijzen zoals een helikoptervlucht, back-stage toegang, een meet & greet en nog veel meer.
6. Persoonlijke aftervideo - Deelnemers ontvangen de volgende dag een personal aftervideo van het festival. Binnen deze video is alle user-generated content verwerkt, waarbij de bezoekers tevens worden bedankt voor deelname. Deze video is speciaal voor Instagram ontwikkeld.
7. Coca-Cola ambassadeurs - Als resultaat zijn er tienduizenden personal aftervideos geshared op social.
In de zomer van 2019 zet Coca-Cola vol in op recycling. In samenwerking met activatiebureau Chase en stage-bouwer BM Projects ontwikkelt LiveWall een unieke recycling toren.
Special effecten
Wanneer de festivalbezoeker zijn of haar afval door een van de gaten gooit, zorgt een custom-build sensoren-systeem ervoor dat er diverse effecten getriggerd worden. Zoals een rookmachine, bellenblaas en toffe audio-effecten.
Software en techniek
LiveWall verzorgt hiervoor alle software en techniek. Met het oog op sustainability, is dit een bijzonder innovatieve activatie om gebruikers bewust te maken van het afval dat ze produceren.