Tyla, een wereldberoemde artiest, wil haar fans een unieke ervaring bieden die hen nog dichter bij haar brengt. In samenwerking met haar platenlabel Epic Records wil ze een interactieve en persoonlijke manier creëren voor haar fans om met haar en haar merk in contact te komen.
De uitdaging voor LiveWall is om een digitale experience te ontwikkelen die zowel persoonlijk als informatief is, en die de fans aanmoedigt om actief deel te nemen en te delen.
We hebben voor Tyla de 'Tyger Air' experience ontwikkeld, wat onder andere bestaat uit een digitale 3d overworld. Binnen de overworld, die met vloeiende animaties in beeld vliegt, kunnen fans verschillende elementen aanklikken. De overworld wordt in twee fases gelanceerd.
Tyger ID: Met de Tyger ID kunnen fans een gepersonaliseerd ID maken met herkenbare branding van Tyla. Deze ID's zijn uniek en weerspiegelen de wereldwijde uitstraling van Tyla. Fans kunnen hun Tyger ID delen op alle sociale media en binnen Tyla's Discord community. Dit maakt het niet alleen een persoonlijke maar ook een sociale ervaring, waarbij fans trots hun band met Tyla kunnen tonen.
Flight Tracker: Met de Flight Tracker kunnen fans, mits zij een Tyger ID hebben, dagelijks twee nieuwe steden of landen bezoeken. Elk bezoek biedt een uniek weetje of feitje over Tyla gerelateerd aan die specifieke plek, van muziekvideo's tot exclusieve foto's van opnamedagen. Door deel te nemen aan deze virtuele reizen, maken fans kans op een reis naar een van Tyla's concerten. Dit stimuleert dagelijkse interactie en betrokkenheid van de fans.
De lancering van Tyger Air heeft geleid tot een enorme betrokkenheid van Tyla's fans wereldwijd. De mogelijkheid om een gepersonaliseerde Tyger ID te maken en deze te delen heeft gezorgd voor een flinke toename in sociale media-activiteiten rondom Tyla.
De Flight Tracker heeft fans dagelijks iets om naar uit te kijken en heeft een positieve buzz gecreëerd, waarbij fans niet alleen meer te weten komen over Tyla, maar ook de kans krijgen om een geweldige prijs te winnen. Deze case laat zien hoe digitale innovatie en creativiteit samenkomen om een rijke, interactieve ervaring te creëren die fans dichter bij hun idool brengt.